Mensen die last hebben van lage rug klachten

Er zijn vele mensen die last hebben van chronische lage rugpijn. Een zeer vervelende pijn die een hele dag kan verzieken. Veel mensen zijn op zoek naar manieren om deze pijn te verlichten of helemaal op te lossen. Het is belangrijk om naar een goede oplossing te zoeken, want leuk is het zeker niet om pijn in uw rug te hebben.

Er kan natuurlijk gekozen worden voor een medische bandenring, bijvoorbeeld door het slikken van pijnstillers. Veel mensen maken hier al gebruik van om hun pijn te verlichten. Het kan zeker helpen, maar gaat de oorzaak er ook door weg? Lage rugpijn heeft vaak een diepere oorzaak welke met bijvoorbeeld versterkende oefeningen kunnen worden verholpen.

Met lage rugpijn blijven rondlopen kan grote effecten hebben of zowel uw relaties, productiviteit en uw geluk. Daarnaast kan het ook uw slaap onderbreken en daar wordt uw humeur ook niet beter op. In dit artikel een aantal tips om uw lage rugpijn te verminderen.

1. Blijf bewegen

Alhoewel uitrusten en op bed liggen vaak prettig is, is het geen oplossing voor uw rug. Het is juist gezond om te blijven bewegen. Dit kan de pijn verlichten en uw rug kan zo mogelijk sneller herstellen en weer in gezonde conditie komen. Zo kunt u bijvoorbeeld een stukje gaan wandelen, hoe lastig dat ook kan lijken. Op bed blijven liggen heeft in de meeste gevallen geen positief effect op klachten. Ga er dus op uit en blijf actief voor een gezonde rug en vermindering van de klachten!

2. Warme en koude behandelingen

Voor sommige mensen is warmte een goede manier om te ontspannen en de klachten te verminderen. Denk bijvoorbeeld aan een warm bad of een warme kruik tegen uw onderrug aan.

Voor andere mensen is kou juist een manier om het pijnlijke gebied te laten ontspannen en zo te werken aan pijnbestrijding van de klachten. Daarvoor kunt u bijvoorbeeld een zak diepvriesgroente gebruiken of een ander koud object.

Ook kan de wisseling tussen warm en koud een ontspannende werking hebben. Zo kunt u de onderrug bijvoorbeeld eerst warm maken met een kruik en vervolgens met een ice pack weer verkoelen. Voor sommige mensen heeft dit een pijn bestrijdende werking op de onderrug.

3. Ontspan en blijf vooral positief

Proberen te ontspannen is een cruciaal onderdeel van het verlichten van de pijn. Spierspanning veroorzaakt door stress over uw toestand kan de pijn alleen maar erger kan maken. Het is dus van belang om positief te blijven en te proberen om te ontspannen.

stress verminderen

Ook kan stress een factor zijn bij het ontwikkelen van klachten. Stress op het werk kan met een slecht functionerend team te maken hebben. Misschien wil uw manager of baas investeren in teambuilding activiteiten om het team productiever te maken.

4. Het wijzigen van uw slaaphouding

De positie waarin u slaap speelt een belangrijke rol in de klachten. Sommige mensen die op hun zij slapen hebben bijvoorbeeld een te zacht kussen. Dit kan klachten in de rug en nek veroorzaken. Een beter kussen kan in sommige gevallen helpen. Ook kan het helpen om een kussen tussen uw benen te plaatsen, zo draait u minder in de nacht wat de klachten ook kan verminderen. De curve van uw onderrug blijft zo namelijk in de normale stand staan en dit zorgt voor minder belasting.

Meer informatie over pijnbestrijding: http://www.vrijvanpijn.nl/